Menu

ﺩﻓﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ- EDO

(Education Development Office)

ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻭﺍﺣﺪ EDO : ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﮔﻼﻭﯾﮋ ﺑﺮﺯﮔﺮ

ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﻭﺍﺣﺪ EDO

ﺭﺳﺎﻟﺖ:

ﺩﻓﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﻤﻨﻈﻮﺭ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺩﺭﻃﺮﺍﺣﯽ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﻭﺑﻪ ﮐﺎﺭﮔﯿﺮﯼ ﻭﺗﻮﺳﻌﻪ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﻧﻮﯾﻦ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺑﺎﺗﻘﻮﯾﺖ ﻭ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺗﻮﺍنﻣﻨﺪﯼ ﻫﺎﯼ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ، ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﺍﻥ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻭ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﻭﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ، ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ، ﻭ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺭ ﺣﯿﻄﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﺩ.

ﻫﺪﻑ ﮐﻠﯽ:

ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ﺩﺭ ﮐﻠﯿﻪ ﺳﻄﻮﺡ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﺍﻥ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻭﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﯾﺎﺩﺩﻫﯽ
ﻭﯾﺎﺩ ﮔﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﭘﺰﺷﮑﯽ،ﮐﺎﺭﻭﺭﺯﺍﻥ ﻭﺩﺳﺘﯿﺎﺭﺍﻥ

ﺍﻫﺪﺍﻑ:

۱-ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﯿﻔﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺩﺭﺳﯽ.
۲-ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺍﻋﻀﺎﺀ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ. ۳-ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﺩﺍﻧﺶ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺍﻋﻀﺎﺀ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ
۴-ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﺍﻋﻀﺎﺀ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺑﺎﺯﺧﻮﺭﺩ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺁﻥ.
۵-ﻫﺪﺍﯾﺖ، ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﻭ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ. ۶-ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻭﺟﻠﺐ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻓﻌﺎﻝ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ
 ۶-ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺑﮑﺎﺭﮔﯿﺮﯼ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﻧﻮﯾﻦ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ
۷-ﺟﻠﺐ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﻓﻌﺎﻝ ﻭ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪ.
۸-ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻭﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﮐﯿﻔﯽ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﺗﺌﻮﺭﯼ ﻭ ﻋﻤﻠﯽ.

۹-ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﺪﺍﻭﺭﻡ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﺣﺴﻦ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ

ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ:

۱-ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻭﺍﺣﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ ۲-ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ۳-ﺭﻭﺳﺎﯼ ﺑﺨﺶ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ
۴-ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﻭﺍﺣﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ ۵-ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﻓﻌﺎﻝ ﺟﻬﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ

ﺷﺮﺡ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ:

  1. -ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ)ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻭ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺩﺭ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﻭ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺍﺯ ﻗﺒﯿﻞ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ، ﻃﺮﺡ ﺩﻭﺭﻩ، ﻃﺮﺡ ﺩﺭﺱ ( ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ
  2. -(ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻭ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﻫﺎﯼ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ )ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺭﺗﻘﺎ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﻧﻮﯾﻦ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﻭ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻧﻈﯿﺮ ﺗﺌﻮﺭﯾﻬﺎﯼ ﻧﻮﯾﻦ ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ – ﻣﻬﺎﺭﺗﻬﺎﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ – ﻧﯿﺎﺯ ﺳﻨﺠﯽ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ...
  3. - ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﯼ ﻫﺎﯼ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ
  4. - ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ (EDC) ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻧﯿﺎﺯ ﺳﻨﺠﯽ ﻭ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﮐﺎﺭﮔﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ
  5. - ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺕ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﻣﺠﺮﺏ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﻣﺠﺎﺯﯼ
  6. -ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺑﮑﺎﺭﮔﯿﺮﯼ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﻧﻮﯾﻦ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ
  7. - ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺩﺭ ﻫﺪﺍﯾﺖ، ﺍﺟﺮﺍ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺎﺕ ﻋﻠﻤﯽ
  8. - ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺩﺭ ﻫﺪﺍﯾﺖ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﺩﺭﻭﻧﯽ ﻭ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ۹- ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﯿﺎﺯ ﺳﻨﺠﯽ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺟﺬﺏ ﻧﻈﺮﺍﺕ ﺁﻧﻬﺎ
  9. - ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﯿﺎﺯ ﺳﻨﺠﯽ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺟﺬﺏ ﻧﻈﺮﺍﺕ ﺁﻧﻬﺎ
  10. - ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻭﺗﺠﻬﯿﺰ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻭ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺍﻋﻀﺎﺀ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻭ ﺟﺪﯾﺪ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ
  11. - ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺑﺎﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﻣﺴﺘﻌﺪ ﻭ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻭ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻭﺍﺣﺪ
  12. - ﺷﺮﮐﺖ ﻓﻌﺎﻝ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻭ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ
  13.  - ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﯼ ﻫﺎﯼ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺎﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﮑﯽ
  14. - ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺎﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ
  15. - ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ
  16. - ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﻫﺎﯼ ﭘﮋﻭﻫﺸﯽ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ
  17. - ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺩﺭ ﺣﯿﻄﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﯾﺎﺩﺩﻫﯽ – ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ
  18. - ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﻧﻮﯾﻦ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ
  19. - ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺩﺭ ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺎﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ
  20. - ﺣﻀﻮﺭ ﻓﻌﺎﻝ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ